17 januari 2017Pieter Derks in première

vrijdag 17 februari 2017 | De Kleine Komedie

Cabaretier en columnist Pieter Derks speelt dit seizoen tot en met juni zijn nieuwe cabaretvoorstelling Spot. Op vrijdag 17 februari wordt de première gespeeld in de Kleine Komedie. Klik hier voor de volledige speellijst.

In zijn splinternieuwe voorstelling keert Pieter de wereld opnieuw binnenstebuiten. Van het kleinste leed tot het grootste nieuws – met rake grappen belicht hij alles van de andere kant. Lichtvoetig, scherp en in een roemrucht tempo dat je anderhalf uur lang op het puntje van je stoel houdt. Hij heeft zich voor deze voorstelling maar één ding voorgenomen: alles dat zichzelf serieus neemt moet bespot. Zodat we een hele avond opgelucht kunnen lachen om de wereld, het nieuws, en nog belangrijker: onszelf.

CREDITS
Tekst, spel & muziek: Pieter Derks
Regie: Jessica Borst
Techniek: Andreas Breiter, Paul van Oost
Decorontwerp: Mirjam Grote Gansey
Lichtontwerp: Wilfred Loopstra
Kleding: Karakter Gouda
Foto: Merlijn Doomernik
Ontwerp poster: buro RuST

Over zijn vorige programma Zo Goed Als Nieuw schreef de NRC: 'uitzonderlijk en bewonderenswaardig cabaret’ ★★★★

Pieter Derks (1984) maakte zijn eerste theaterprogramma in 2006; Spot is alweer de zevende titel. Naast zijn werk in het theater is Pieter columnist voor De Nieuws BV op Radio 1 en voor NU.nl.

Contactpersoon

Voor interviews, beeldmateriaal, perskaarten of meer informatie graag contact opnemen met: